HTML

majommajompicsa

ez az én blogom, ahova felírom, hogy mit olvasok, hogy ne felejtsem el, mert különben biztos, hogy elfelejteném.

Friss topikok

  • jorgecosta: teszt (2010.06.11. 17:15) verem
  • Dianos: Mostanában elég keveset olvasol, mester! Vagy csak a blogodat hanyagolod? Bárhogy is legyen, adhat... (2009.01.29. 22:09) Magenta Star
  • donofrio: Nem olyan egyértelműen ismert,pedig nagyon jó!Olvastam,sőt meg is vannak az említett könyvei!Remél... (2007.12.30. 23:48) Jorge Amado

Linkblog

2009.06.23. 05:54 jorgecosta

Surik

114 Ljudmila Ulickaja - Odaadó hívetek, Surik:

ezt eggyel később írom, mint a sorban eggyel előrébb lévőt.

ha baszogatom Péterfyt, akkor baszogatnom kell Ulickaját is. lehet, hogy velem van baj, de igazából ha most a sarkamra állok és úgy csinálok belül is, ahogy felületen szoktam, és bízva magamban kijelentem, hogy szar, akkor jobban érzem magam.

mit akar ő is mondani? surik mindenkit jól megbasz (mínusz a mamát és anyut), mert kötelessége, aztán jól beszopja, mert amire felébred, elfut mellette az idő. nem találja önmagát, mert nem ad magának időt arra, hogy megtalálja önmagát. én a másikat választom, rengeteg időt adok magamnak, hogy megtaláljam magam, aztán nem találom, mert a túl sok időben elveszek. ez sem jó, az sem jó. de mi itt az egyéb üzenet? mi az újítás? az, hogy mindezt melankólia nélkül hozzá, egészen elképesztő ugyan, viszont én inkább szeretem a hatásvadász, szívbemarkoló, komor nyomor- és egyedüllétábrázolást, mint ezt a sodródássajnálatot.

mondjuk ulickajára is pontott tettem ott, hogy a stílusa nem tetszett... a faszom kivolt a rejtélyes hárompontozásából (a napnál is világosabb sugalmazásaiból), valamint abból is, hogy a 100 oldalas mellékszereplőket 3 sorban varrja el. ez engem idegesít sajnos.

erre akármelyik kritikus verheti a nyálát, akkor sem lesz zseniális, legfeljebb átlagosan jó.

felmerül bennem a kérdés mindezek után, hogy mitől jó író valaki, mitől író valaki. ugye teljesen világos a viszonyom a kortárs művészetek többségével szemben: nem tudom nem azt érezni egyes esetekben, hogy a monopolhelyzetük és a vegyes közönség teszi oda őket, ahol vannak. érzem azért, hogy igazságtalan vagyok, amely tapasztalatlanságból és tudáshiányból fakad, de az ember nem születik focistának, nem születik jó rúgótechnikával, az ember ügyesnek születik, amelynek az előző esetleges következménye. amerikában a következmény egy remek jégkorongozó. a tehetség betöltésének iránya időben és térben variálódik. nem tudok mást mondani, minthogy nem minden korban töltődik be ugyanúgy a tehetség. lehet, hogy ulickájánál (vagy péterfynél) betöltődött egy szintre, de azok az emberek, akik náluk jobban töltődnének be, inkább jégkorongoznak vagy sakkoznak vagy akármi más, amit a körülmények rájuk kényszerítenek. kiváló sebészek például. megváltozott korban másfelé terelődtek el.

de megváltozhatott a világ, ahol nekem nincs ezek szerint helyem. mindenre van válasz, a minősége a kérdezőtől és kérdezettől függ csupán.
 

Szólj hozzá!

Címkék: könyv ulickaja surik


A bejegyzés trackback címe:

https://majommajompicsa.blog.hu/api/trackback/id/tr691202521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása