HTML

majommajompicsa

ez az én blogom, ahova felírom, hogy mit olvasok, hogy ne felejtsem el, mert különben biztos, hogy elfelejteném.

Friss topikok

  • jorgecosta: teszt (2010.06.11. 17:15) verem
  • Dianos: Mostanában elég keveset olvasol, mester! Vagy csak a blogodat hanyagolod? Bárhogy is legyen, adhat... (2009.01.29. 22:09) Magenta Star
  • donofrio: Nem olyan egyértelműen ismert,pedig nagyon jó!Olvastam,sőt meg is vannak az említett könyvei!Remél... (2007.12.30. 23:48) Jorge Amado

Linkblog

2009.07.16. 14:34 jorgecosta

Egy újabb alkoholista

118 Charles Bukowski - Hollywood:

a Barfly c. film forgatókönyvének keletkezésregénye. jesz.

Az első fejezet megijesztett, azt hittem ugyanis, hogy a regényt egy hatalmas bunkó meséli. Hamarosan kiderült, hogy valóban bunkó Bukowski, viszont abból a fajtából, amelyiktől nem félni kell, hanem felnézni rá és szeretni, még akkor is, ha egy kukából mászik elő félig öntudatlanul, álmából ébredve.

A regény válasza az életre az alkohol és a lóverseny. Mindkettő rémisztően hangzik, de olvasás után megcáfolhatatlannak hat - no nem mintha eddig is problémám lett volna az ilyesfajta megoldásokkal, hiszen nagyon kúl dolog alkohol-, drog- és szerencsejátékfüggőnek lenni. Felemelő. Az ember ezt vagy érti, lvagy szülessen újra.

A Szarvas Anyának hála én értőnek születtem, most már csak tudnom kellene használnom magam.

Nagyon tetszett, mikor felismertem a megjelenő kisebb, de inkább nagyobb sztárokat, főleg mulatságosnak találtam a Dennis Hopper-utálatot. Ezek természetesen ugyanolyan gyökerek, mint mi magunk, sőt, néha úgy látszik, még nagyobbak is, néha meg egész normálisak. Pont, ahogy elképzeli az ember.

A fura az, hogy ez a puritán stílus, egészen semmitmondónak tűnő elbeszélés végül hogyan áll össze. Elképesztő. Elég is ennyi.

Szólj hozzá!

Címkék: könyv bukowski hollywood


A bejegyzés trackback címe:

https://majommajompicsa.blog.hu/api/trackback/id/tr721249423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása